Telefoonbeantwoording service

Offertes telefoonbeantwoording

Als ondernemer is telefonische bereikbaarheid van groot belang. Zeker als zelfstandige is het niet altijd mogelijk om op ieder moment telefonisch bereikbaar te zijn. Het is dan fijn dat uw telefoontjes toch beantwoord worden. De oplossing is telefoonbeantwoording op afstand. Een extern team van telefonistes staat dan klaar om uw inkomende telefoontjes te beantwoorden.

Via 4offertes.nl kunt u offertes voor telefoonbeantwoording opvragen, en de tarieven en werkwijzes vergelijken.

Vraag direct gratis 4 offertes aan

Uw wensen

Specifieke wensen

Uw bedrijfsgegevens

Telefoonbeantwoording service

Callcenters die een telefoonbeantwoording service bieden, proberen het verlengstuk van uw organisatie te zijn. De service wordt zo flexibel, kostenefficiënt en makkelijk mogelijk aangeboden, dat feitelijk iedere zelfstandige er goed aan doet om in ieder geval een vorm van deze telefonische backup achter de hand te hebben voor noodsituaties of pieksituaties.

Flexibele service

De bedrijven die deze dienst aanbieden zijn vaak zeer flexibel. U kunt uw telefoon op ieder willekeurig moment doorschakelen naar het callcenter dat de telefoonbeantwoording voor u waarneemt. Vanaf dat moment nemen de telefonistes van het externe callcenter uw telefoontjes aan. Terugschakelen is vervolgens even eenvoudig.

Duidelijke en snelle rapportages

Als u de telefoonbeantwoording service inschakelt, dan is het uiteraard van belang dat u wel te horen krijgt wie er gebeld heeft en wat hun boodschappen waren. De manier waarop callcenters bij telefoonbeantwoording rapporteren verschilt. In veel gevallen krijgt u een notificatie per mail, en in sommige gevallen kunt u de boodschappen via een apart loginscherm teruglezen. Hoe dan ook streeft ieder callcenter naar duidelijke en snelle rapportages.

Mogelijkheid tot terugluisteren gesprekken

Sommige partijen bieden de mogelijkheid om gesprekken op te laten nemen, zodat u ze later terug kunt luisteren. Dat is bijzonder handig als de daadwerkelijke manier waarop een gesprek gevoerd is, relevant voor u is. Daarnaast krijgt u een duidelijk beeld van de manier waarop het callcenter uw klanten te woord staat. Op basis daarvan kunt u uw instructies voor de telefonistes bijsturen.

Kosten telefoonbeantwoording

De kosten van telefoonbeantwoording zijn afhankelijk van de hoeveelheid telefoontjes, de eventuele abonnementskosten die een callcenter hanteert, en de momenten waarop u bereikbaar wilt zijn.

Hoeveelheid (verwachte) telefoontjes

In de regel geldt dat hoe meer telefoontjes u ontvangt, des te lager de gemiddelde prijs is die u per telefoontje betaalt. Veel callcenters houden een staffelkorting aan.

Abonnementskosten

Doorgaans betaalt u abonnementskosten voor de telefoonbeantwoording service. De hoogte van de kosten hangt uiteraard af van de aanbieder. Soms bieden callcenters verschillende soorten abonnementen aan, waarbij een specifiek aantal telefoontjes al inbegrepen kunnen zijn. In de regel geldt dat hoe kleiner uw bedrijf is en hoe minder telefoontjes u ontvangt, des te verstandiger het is om bij telefoonbeantwoording te kiezen voor lage basiskosten en hogere losse kosten per telefoontje.

Opstartkosten

Veel callcenters hanteren ook opstartkosten. Deze kosten gaan gepaard met de werkzaamheden die nodig zijn om uw antwoordservice op te starten. Vaak is het aansluiten van een telefoonnummer waar uw nummer naar doorgeschakeld kan worden, een van de handelingen die vallen onder opstartkosten. Sommige callcenters hanteren als aanbieding tijdelijk lage opstartkosten, of soms zelfs geheel geen kosten voor aanvang.

Momenten van bereikbaarheid

Telefoonbeantwoording stelt uw bedrijf in staat om feitelijk op ieder moment bereikbaar te zijn. De vraag is uiteraard of dat nodig is, en of dat past bij uw product of dienst. Als callcenters bereikbaarheid aanbieden in de avonduren en/of in het weekend, dan is dat meestal tegen een meerprijs (hogere abonnementskosten en/of hogere kosten per telefoontje). Het is raadzaam alleen te kiezen voor bereikbaarheid buiten de reguliere werktijden als uw organisatie daar echt bij gebaat is.