Callcenters vergelijken

Callcenters vergelijken

Een callcenter kan uw organisatie aanzienlijk ontlasten. Van telefoonbeantwoording tot het afhandelen van reserveringen, en van telefonische acquisitie tot overname van de gehele klantenservice. Callcenters zijn in de regel flexibele bedrijven. Uiteraard is het wel belangrijk dat duidelijk is wat uw wensen zijn.

Nederland herbergt een groot aantal callcenters. De aangeboden diensten verschillen per bedrijf, evenals de gehanteerde tarieven. Daarom is het verstandig om callcenters vooraf te vergelijken. Via 4offertes.nl kunt u eenvoudig gratis offertes aanvragen bij vier callcenters die u een aanbod kunnen doen dat past bij uw wensen.

Vraag direct gratis 4 offertes aan

Uw wensen

Specifieke wensen

Uw bedrijfsgegevens

Callcenter als verlengstuk van uw organisatie

Een extern callcenter is op diverse manieren in te zetten als verlengstuk van uw organisatie. U kunt inkomende telefonische oproepen laten opvangen en de afhandeling van die gesprekken op de door u gewenste manier laten verlopen. U kunt een callcenter ook inzetten voor acquisitiedoeleinden en zo binnen korte tijd een groter bereik creëren.

Callcenter als klantenservice inzetten

De bekendste callcenterdienst is het beantwoorden van inkomende gesprekken. U kunt daarbij kiezen om de diensten van het callcenter te beperken tot de telefoonbeantwoording service. Telefonistes van het callcenter beantwoorden dan uw telefoon. Indien nodig schakelen zij door en anders nemen zij een boodschap voor u aan. Een callcenter kan ook veel breder ingezet worden voor inkomende gesprekken, namelijk als externe klantenservice van uw bedrijf. Het callcenter zal dan niet alleen de telefoon aannemen, maar de vragen van de bellers ook beantwoorden en de wensen van de bellers registreren.

Callcenter reserveringen laten afhandelen

Organisaties die werken met reserveringssystemen kunnen kiezen om het telefonisch afhandelen van reserveringen uit te besteden aan een callcenter. De telefonistes van het callcenter nemen de telefoon aan en verwerken iedere reservering in het systeem.

Callcenter als backup voor noodsituaties

Het is ook mogelijk dat uw organisatie eigen telefonistes heeft. Afhankelijk van uw organisatie kan het verstandig zijn om een callcenter als backup achter de hand te hebben voor noodsituaties. Onverwachte telefoondruk kan dan binnen korte tijd alsnog worden opgevangen zodat uw bellers niet lang in de wacht komen te staan.

Telefonische acquisitie

Voor veel bedrijven kan het aantrekkelijk zijn om een callcenter telefonische acquisitie te laten uitvoeren volgens een vooraf vastgelegd stramien. De verhouding kosten/baten kan aanzienlijk in het voordeel liggen van een callcenter, ten opzichte van het inhuren van een (extra) accountmanager. Telefonische acquisitie is vooral effectief als de gebelde prospects zorgvuldig zijn geselecteerd en het scenario van het gesprek goed is opgezet. Het callcenter kan u daarbij adviseren en ondersteunen.

Gerelateerde aanvragen